Līdz 30. aprīlim Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenajā ēkā (Rīgā, Jaņa Rozentāla laukumā 1) 4. stāva izstāžu zālēs ir aplūkojama Guntara Sietiņa personālizstāde “Riņķa kvadratūra”.
Guntars Sietiņš ir dzimis Kuldīgā. 1982.gadā absolvēja Dekoratīvās noformēšanas nodaļu Rīgas Lietišķās mākslas vidusskolā un tālāk studijas turpināja Latvijas Valsts Mākslas akadēmijas Grafikas nodaļā. Pievērsties tehniski laikietilpīgajai un izsmalcinātajai grafikas tehnikai mecotintai viņu iedvesmoja Gunāra Kroļļa (1932) 1986.gadā atvestais Krakovas starptautiskās grafikas biennāles katalogs, kurā bija aplūkojami japāņu meistaru darbi šajā tehnikā. Sevišķu uzmanību piesaistīja Katsunori Hamaniši (Katsunori Hamanishi) mecotintas, kuras būtiski ietekmēja Sietiņa radošo darbību turpmāk.
Sietiņa darbiem piemīt klasicisma mākslinieku darbiem raksturīgās īpašības – izteiksmīgs zīmējums, līdzsvarota, skaidra kompozīcija, apbrīnojami augsta meistarība formas apjomu un materialitātes atveidošanā. Viņš izmanto fotoreālisma metodi, atveidojot priekšmetus atmosfēriskā, noslēpumainā vidē, konstruējot savu iespējamo realitāti ar simboliski plaši interpretējamām zīmēm un objektiem. Grafiķa priekšmetiskās kompozīcijas žanriski atbilst klusās dabas žanram un vizuālā fantāzija maģiski nereālās lietu kombinācijās ir tuva sirreālisma virziena domāšanai.
Izstāde “Riņķa kvadratūra” ir metafora mēģinājumam izdarīt neiespējamo. Neredzamo padarīt redzamu.1 Pēdējos gados Guntara Sietiņa daiļradē kā galvenā tēma ir kļuvusi optisku ilūziju attēlošana. Mākslinieka darbu identifikācijas kods slēpjas veidā, kā tiek operēts ar tēlainību, izmantojot individuālo un universālo redzējumu. Viņa izsmalcinātā un augstā profesionalitāte, kas turpina attīstīties laikam ritot, ierindo viņu starp nozīmīgākajiem sava laikmeta grafikas māksliniekiem Latvijā un mecotintas meistariem pasaulē.
1 http://www.lnmm.lv/lv/apmekle/izstades/2595-guntars-sietins-rinka-kvadratura
Raksta un fotogrāfiju autore: Laima Šmiukše